Dnes je kladený dôraz na znalosť angličtiny alebo rovno dvoch jazykov
09.09.2014
Otázkou, či je jazykový audit potrebný, sa zaoberá mnoho vedúcich pracovníkov a majiteľov spoločností. V dnešnej ekonomicky náročnej dobe sa takýto audit môže zdať ako zbytočný luxus, ktorý neprinesie žiadne zisky.
Opak je však pravdou. Kvalitne spracovaný jazykový audit môže odhaliť skryté rezervy či nedostatky, ktoré môžu brániť spoločnosti v rozvoji na zahraničné trhy. Zamestnanec, ktorý sa vie správne vyjadrovať v požadovanom jazyku — najčastejšie ide o angličtinu — môže pre spoločnosť znamenať veľkú výhodu. Vyjadrenie majiteľa výrobnej spoločnosti obchodujúcej so zahraničnými firmami: „Jazykový audit som predtým odmietal, bral som to ako vyhodené peniaze. Zamestnanci sa vždy nejako dorozumeli so zákazníkmi, a preto som nevidel dôvod to riešiť. Pred pár rokmi však nastala zmena. Pocítili sme, že niektorí naši klienti s nami obmedzili obchodovanie. Keď sme sa pýtali na dôvody, ukázalo sa, že pri vzájomnej komunikácii dochádzalo k chybám, čo nás oslabovalo oproti konkurencii. Reagovali sme na túto situáciu jazykovým auditom a výsledky ma prekvapili. TOPLINGVA, ktorá audit vykonávala, zistila nedostatky u kľúčových zamestnancov. Súčasťou auditu bol aj návrh riešenia situácie jazykovej vybavenosti našej spoločnosti. Zamestnancom sme zabezpečili intenzívne jazykové kurzy, prevažne angličtinu, a po troch mesiacoch sme audit zopakovali. Bol som milo prekvapený, že to všetko malo zmysel. Dnes sa môžem spoľahnúť, že máme všetku zahraničnú komunikáciu pod kontrolou a efektívne investujeme do ďalšieho vzdelávania a rozvoja našich zamestnancov, a tým aj firmy.“